Dulceata de papadie

Cum ieri am fost la bunici si ne-am trezit intr-o mare galbena de papadie iar micuta mea s-a pus pe cules papadii, mi-am adus aminte de vremea cand facea mama dulceata de papadie si de flori de salcam. Asa ca am purces si eu la cules flori de papadie si sa fac o incercare de dulceata.

Am cules un castron de flori, asa ca pentru o incercare. Am gasit pe net diferite variante de retete. Eu am facut un amestec din ele si am obtinut un borcanel de dulceata care seamana la culoare si consistenta cu siropul de artar, poate chiar putin mai vascos.

Am lasat florile in apa rece peste noapte, le-am spalat bine apoi am pus la fiert 500 ml apa. Florile le-am frecat, nu foarte tare, cu o lingurita de sare de lamaie apoi le-am rasturnat in apa care clocotea. Le-am fiert cam 10 minute apoi le-am strecurat. Am adaugat in lichidul ramas cam 500 gr zahar si am fiert totul o ora. A iesit cam 400 gr dulceata, sau cum ii mai spune, miere de papadie.

O voi folosi la clatite. O sa mai fac o incercare dar de data aceasta voi folosi doar petalele galbene fara cotorul cel verde si poate un zahar gelifiant ca sa nu trebuiasca fiert atata si sa ramana mai deschis la culoare.

8 comentarii (+add yours?)

  1. eumiealmeu
    Apr 30, 2012 @ 18:50:51

    culoarea papadiei ma fascineaza. iar gustul… cred ca e o nebunie, daca zici ca seamana cu siropul de artar… invidie maxima pe strada mea.
    spor-t :-)

    Răspunde

  2. Dani
    Mai 01, 2012 @ 20:26:27

    Ce idee minunata !!! Uite, de asta n-am mai auzit dar, de ce nu, doar e comestibila floarea papadiei . Bravo si merci de reteta !!!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mai 02, 2012 @ 05:13:54

      La fel se face si dulceata de flori de salcam, doar ca la aceea pot ramane florile in dulceata. E super cu clatite. Sper sa pot face si din aceea anul asta.

      Răspunde

  3. Octavian
    Oct 04, 2012 @ 12:46:52

    Scuze, nu-s in stare sa apreciez cantitatea de papadie din cosulet. Cam cata era (grame, litri, o masura oarecare)? As vrea sa incerc si eu in primavara, suna fain. Multumesc.

    Răspunde

  4. Georgeta Tofan
    Mai 08, 2013 @ 06:54:46

    si eu o incerc

    Răspunde

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 103 other followers

