Semanaturi

Ce face omul cand afara ploua? Pai aia de au bani ii numara, aia de nu au copii ii fac, iar altii care au deja copii iar bani de numarat nu prea au nu le ramane decat sa puna de rasaduri🙂. Si cum rasadurile au si ele nevoie de atentie treaba se desfasoara cu migala si multa rabdare. Daca nu vrei sa te deranjezi de prea multe ori, ca mine care nu-mi place sa rasadesc, le pui frumos la numar, cate 4 seminte in fiecare cuibulet si apoi daca rasar toate le tai frumos cu forfecuta pe cele mai plapande lasand doar doua fire pe care apoi le pui in gradina cu cuibulet cu tot. Asa ca dupa ce ai umplut cu pamant cuibuletele, uzi usor sa se aseze pamantul apoi incepe munca de chinez. Iei frumos cu o penseta semintele si le asezi ordonat in cuibulete. Nu dureaza atat de mult pe cat pare si poate fi chiar relaxanta operatiunea.

Dupa care le acoperi cu putin pamant pus frumos cu o lingurita ca sa nu faci prea multa mizerie si uzi usor folosind un pulverizator sa nu speli pamantul de pe seminte. Etichetezi tavita sa tii minte ce ai semanat, pui capacul si apoi se aseaza minisera la lumina si caldura. Apoi astepti.

Eu am pus azi doar doua tavite, a cate 40 de cuiburi fiecare cu doua sortimente de rosii care mi-au placut foarte mult anul trecut. Sunt rosii primite de la prieteni sau vecini, fara denumire stiintifica sau soi, dar bune, dulci, fara prea multa zeama si doar cu cateva seminte. Un soi e rotund si mare, celalalt e lunguiet si destul de mare si acesta. Ambele foarte carnoase si perfecte pentru pasta de rosii pe care o s-o pun din nou la toamna.

Mai am de pus din cele galbene, la fel de carnoase si fara prea multe seminte si bineinteles nelipsitele cherry. Apoi peste vreo doua-trei saptamani mai pun o tura de rezerva la fel ca anul trecut cand multe din rosiile plantate in gradina in prima tura au fost afectate de grindina si am avut noroc cu cele puse mai tarziu. Chiar si cu diferenta de timp dintre rasaduri cele mai tarzii le ajung repede din urma pe primele pentru ca e mai cald afara si nu sufera asa de mult din cauza diferentelor de temperatura la care trebuie sa se adapteze dupa ce le plantezi in gradina.

6 comentarii (+add yours?)

  1. Mihaela C.P.
    Mar 03, 2012 @ 05:35:53

    Si eu pun semintele tot rar, ca sa nu le mai raresc inca o data in plus cat stau in casa, ci direct afara cand va veni vremea.🙂

    Răspunde

  2. Iulia
    Mar 03, 2012 @ 22:23:32

    Anul trecut am pus si eu prima data rasaduri si experimentul a fost unul foarte reusit, cu toate ca toate rudele de la tara ma descurajasera complet: ca e greu, ca n-o sa-mi iasa, ca or sa se strice etc. Anul trecut am folosit pahare de unica folosinta si au ocupat foarte mult loc. Anul asta am folosit tavi speciale pentru rasaduri si lucrurile stau mai bine.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mar 04, 2012 @ 07:06:39

      Da, rudele de la tara se pricep la tot, mai ales la a descuraja orice incercare care nu e conforma cu cunostintele lor in materie de gradinarit. Tavitele sunt perfecte, si eu le folosesc, anul asta in schimb am pus in jumatati de rulouri de la hartia igienica si o sa mai pun si in paharele facute din hartie de ziar. Ambele variante ajuta la replantat la modul ca se pot pune cu totul in pamant fara sa mai deranjezi radacinile la plantute.

      Răspunde

  3. Maria Stan
    Mar 07, 2012 @ 08:19:53

    Ei da ,abia acum am descoperit postul asta,ma gândeam eu dacă ai pus postul cu plăntuțele răsărite,trebuia sa fie pe undeva și un post cu germinatul lor.😀
    Aștept sa îmi spui cum se vor prezenta sulurile pana la plantarea în câmp.
    Daca iți vor rezista ,cu siguranță voi încerca și eu la anul,chiar dacă îmi vor ocupa mai mult spațiu.Eu am vazut la vecini mei de la țară ,un alt exemplu în privința germinatului,pentru ca ei fac mii de fire de răsaduri pentru vânzare,le fac ghivece din suluri de folie circulara cu înălțime de 10 cm.Spun ei ca ies mai economic asa, și în privința temperaturi,pentru ca folia le tine cald ,dar mai ales nu mai umfla atât de mult prețul la răsad din cauza ghiveciului .:D

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mar 07, 2012 @ 13:49:24

      Eu anul trecut am avut rosii in ghivece facute din hartie, ce primeam prin posta pliante cu oferte de la magazine, le-am facut sub forma de paharel cu hartia pusa in mai multe randuri si indoita la baza, si au tinut bine pana la plantare, chiar a trebuit sa rup baza inainte sa le pun in gradina. Cu suluri de hartie igienica am experimentat anul trecut la castraveti si a mers ok, e drept nu au stat la fel de mult ca rosiile pana sa-i plantez dar banuiesc ca fiind din carton si nu hartie sa se comporte bine.

      Răspunde

Lasă un răspuns

