Inspiratie

In clipele de ragaz caut inspiratie pentru viitoarea mea gradina. In reviste si carti de specialitate, pe pagini de net cu poze despre gradini sau peste gardurile pe langa care trec, fie ele reale sau virtuale. Tot ce stiu in momentul asta e ca vreau o gradina mare, sa pot experimenta, sa vad de ce sunt capabila. Mi-am dorit mereu o gradina botanica a mea, sau macar o gradina din aceea cum se practica pe la nemti sau britanici, unde sunt zile din an cand proprietarii isi deschid usa gradinii si poti sa mergi sa le vizitezi gradinile personale.

Ma intreba un peisagist profesionist de ce vreau o gradina asa de mare si ce as face daca as dispune de un teren de cateva hectare, explicandu-mi in acelasi timp ca nu as fi capabila sa-l cultiv fara utilaje. Mirarea lui a fost cand i-am spus ca nu doresc sa-l cultiv, adica nu la modul la care se gandea el, ceva de genul, ai teren mult pui pe el porumb sau cartofi, fara ca macar prin gand sa-i treaca ca un teren atat de mare poate fi impartit in zone diferite si poate cuprinde tot felul de amenajari peisagere care sa necesite o intretinere minima.

Probabil ca nu o sa gasesc un teren de asemenea dimensiuni langa o casa, dar gandul imi zboara mereu la locurile de relaxare pe care le-as amenaja si nu la munca pe care ar trebui s-o depun sapand acel pamant, la un iaz cu nuferi si pesti in care sa se si poat inota bineinteles, iar acesta cu cat e mai mare cu atat necesita mai putina intretinere – asta o stiu din experienta cu acvariul, la straturile inaltate care nu necesita sapare, la un nuc batran pe care sper mereu sa-l gasesc in gradina pe care o voi avea si de crengile caruia sa agat un leagan, la liniste si relaxare rontaind fructe si legume direct din gradina, la o peluza cu flori salbatice unde sa vina fluturi, nu gazon englezesc, care oricat de mult mi-ar place stiu ca la noi in tara nu e buna clima pentru asa ceva, la locurile de joaca pentru fetita mea, la gradinuta mea de ierburi aromatice si plante medicinale asa cum aveau manastirile franceze, la multe… multe visez. Pentru mine asta inseamna o gradina mare nu sa „cultivi” acel teren.

Stiu ca toate astea presupun munca la inceput dar mai apoi bucuria de a le privi si de a le folosi fara prea multa truda va rascumpara efortul depus la realizarea lor. Plantele au puteri miraculoase de a supravietui, tot ce trebuie sa facem, atat in gradina decorativa cat si in cea comestibila, e sa alegem corect locul si combinatiile de plante pentru ca ele sa se poata ajuta reciproc fara o interventie ulterioara prea mare din partea noastra.

Aruncati si voi o privire aici, poate va vin idei :), mie personal imi starneste imaginatia, sunt atat de multe poze si toate cu plante si gradini.

Lasă un răspuns

