Gutui

Din categoria experimente va prezint azi inca unul reusit. Neluind seama la comentarii de genul: cine a mai auzit asa ceva, cum sa pui butasi din pomi fructiferi, nu o sa iasa nimic, si altele de genul, am pus intr-o zi insorita si calduta de noiembrie 4 butasi de gutui. Citisem eu pe undeva ca la gutui merge inmultirea prin butasi luati in perioada de repaos vegetativ. Totul a fost asa mai la plesneala si fara prea mari sperante de reusita.

Insa zilele asta, aruncad un ochi pe balcon sa vad ce mai misca, ca de facut nu am facut mai nimic ca am fost atacati de virusi pe toate fronturile si am ripostat cu febra si frisoane, am vazut ca unul dintre butasii mei de gutui da semne serioase ca are viata. Inca unul dintre ei pare viu, iar ceilalti doi inca nu spun nimic. Cam asa arata cel mai hotarat.

Declar asadar experimentul reusit in proportie de 50% pana in faza actuala. Deci se poate, gutuiul se inmulteste prin butasi fara prea mari eforturi. Iei butasi toamna tarziu, le pui putina pudra de hormoni si ii plantezi intr-un substrat permeabil, uzi usor si astepti. Poate ar fi ajutat mai mult daca ii si acopeream cu un clopot de folie dar am zis ca fiind in balcon si nu afara conditiile sunt mai prietenoase. Oricum eu sunt multumita de rezultat.

4 comentarii (+add yours?)

  1. andreea
    Mar 31, 2012 @ 19:21:14

    Felicitari! Se pare ca gutuiul tau traieste si poate in doi-trei ani vei manca si o gutuie din el. Nu vreau sa te descurajez, ca asa fac si eu, pun o samanta-doua, ma trezesc ca imi iese peste vreo 6 luni un pui de palmier, sau altele… Eu am rabdare cu ele si imi place sa experimentez, ca si tine.
    Vezi cand il plantezi in gradina sa ii alegi un loc cu soare tot timpul, ca gutuile se coc foarte greu, iar daca nu au soare destul, vine iarna si ele sunt inca necoapte. O sa incerc si eu, ca am doi gutui mari si o sa iau butasi de la ei.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Apr 01, 2012 @ 06:10:41

      E un gutui foarte bun si cu niste fructe imense, il au ai mei in gradinuta. De aia vroiam sa vad daca il pot inmulti ca nu cumva sa pierdem soiul, e primit si nu stiu ce soi e, dar e foarte rodnic si chiar rezista fructele la un pic de ger.

      Răspunde

  2. rp
    Iun 15, 2015 @ 09:09:30

    buna ziua, puteti sa actualizati informatia la acest articol?

    Răspunde

Lasă un răspuns

