Pepiniera de lavanda

Am cumparat in urma cu cativa ani o planta de lavanda. E o lavanda mai ciudata, doar mirosul frunzelor seamana cu cele ale lavandei clasice. In rest nu prea seamana, nici macar flori nu a facut inca, dar eu am cumparat-o ca fiind lavanda, asa ca lavanda i-am zis. S-a lungit in primul an de s-a facut un fir inalt de cam un metru. Apoi a venit toamna si dadea semne de chelire. Am zis hai sa pun ceva butasi din ea ca altfel o pierd. Am incercat sa obtin cat mai multi butasi din acel fir, i-am pus frumos intr-o jardiniera si le-am facut un cort de folie cu bule ca deja se facuse cam frig. Au stat asa peste iarna, primavara erau cam pricajiti dar majoritatea prinsesera radacini. I-am aranjat putin si au inceput sa creasca la fel de lungi ca mama lor. Atunci mi-am zis ca trebuie tunsi. Dar cum nu ma lasa sufletul sa arunc nici macar ce tai, am pus noi butasi, de data asta undeva pe la mijlocul verii. S-au prins toti in cam o luna. Ia-am tuns putin si pe acestia sa se ramifice si iar am pus butasi cu acelasi succes ca pana atunci. Si uite asa m-am ales cu trei jardiniere lungi de mai bine de un metru pline cu lavanda frumos mirositoare.

Normal ca trebuie tunse din nou. Alti butasi. Cand voi avea gradina imi fac toate gardurile vii din lavanda asta. Pana atunci sper sa-mi ajunga balconul. Probabil ca si infloreste dar la cat am tuns-o sa se ramifice cred ca nu avut ocazia. Oricum e o planta care se prinde foarte usor si repede.

9 comentarii (+add yours?)

  1. Mihaela C.P.
    Apr 08, 2012 @ 11:33:20

    Poate ar fi bine sa nu o mai tunzi, ca sa faca si floare, sa vedem si noi cum e.🙂

    Răspunde

  2. Dani
    Apr 10, 2012 @ 20:08:17

    Doamneeee, ce de lavanda !!! Cred, ca e un soi de hibrid mai rezistent decit lavanda clasica.

    Răspunde

  3. marius
    Mai 21, 2012 @ 05:08:33

    planta aceea nu este sigur lavanda

    Răspunde

  4. irenadaiana
    Iun 15, 2012 @ 12:10:45

    daca miroase ca lavanda , mai conteaza ca nu e?

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iun 15, 2012 @ 12:52:42

      Gata, m-am documentat. E lavanda. „Lavandula x allardii came from a cross L. latifolia x L. dentata. First description of it is already in 18th century. It can grow very quick. If planted in the garden it can reach a height of 150 cm. If planted in a container it ‘ll reach a height about 100 cm. Of course the triangular foliage is aromatic…It will not always flower because it puts most of its energy in growing so tall. The flowers are soft blue, inconspicuous, but are elegant placed in long somewhat pointed clusters.” Am gasit aici: http://davesgarden.com/guides/pf/go/135580/

      Răspunde

  5. Mihaela Radulescu
    Iul 11, 2013 @ 00:15:49

    Este Lavanda uriasa/
    „Lavandula dentata – plantă cu arome similare rozmarinului, utilizată în special în scopuri ornamentale . Se recunoaşte prin frunzele cu marghine dinţată, de culoare verde, florile de culoare albastru dechis, clar. Această specie are o rezistenţă redusă la frig, maxim – 10 grade celsius, este întâlnită mai mult în bazinul mediteranean, însă o găsim şi în ofertele magazinelor de profil datorită importatorilor . Trebuie atenţie atunci când cumpăraţi pentru a nu cultiva direct în pământ, ci doar în vas, pe o terasă sau un balcon închis pentru a depăşi frigul iernilor din România.”-
    http://www.flori-cultura.ro/lavanda-levantica-parfumul-verii-cultivare-sfaturi-utile-inmultire-i/
    Mai actualizeaza cu foto,cum au evoluat,ce ai facut cu ele.
    Din cate am inteles creste destul de mare.
    Numai bine!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iul 11, 2013 @ 07:10:23

      Pai le-am dat, am pastrat doar un rand de butasi luati de la cateva dintre ele, iar acum am o singura jardiniera cu ele, dar le-am inghesuit atat de tare ca nu au mai crescut decat putin. Intr-adevar cresc foarte inalte.

      Răspunde

Lasă un răspuns

