Tuia (Thuja)

Da, am o tuia pe balcon. Mai am si un stejar dar despre el alta data. Tuia asta, care acum arata de parca as fi cumparat-o din cel mai select magazin de plante ornamentale a fost la origine o crenguta intr-un buchetel cu ghiocei. Daca aveti chef o sa va spun povestea ei.

Nu dau bani la cersetori, in schimb am o slabiciune pentru babute care aduna flori de camp si le „vand” la colt de strada. E tot un fel de cersetorie dar mai eleganta si macar nu stau cu mana intinsa, iti ofera ceva la schimb plus ca au depus un efort sa le culeaga si asta le deosebeste de cersetori. Aveam cu ani in urma, vreo sapte sa tot fie, drum zilnic prin zona centrala. O babuta, vindea din cand in cand flori adunate de pe camp si aranjate cum stia ea mai bine la colt de strada langa librarie. Era locul ei. O vedeam zilnic dar nu prea o bagam in seama. Am scris intr-un articol cum ca nu-mi plac florile rupte, la buchet. Insa intr-o zi, poate de mila sau nu stiu de ce am cumparat un buchetel de ghiocei cu ceva flori de padure legate pe o crenguta de tuia. Acasa le-am pus in apa dar cum genul asta de flori nu tin prea mult, le-am aruncat cand s-au ofilit dar am pastrat crenguta de tuia. Dupa o vreme, am zis ca ce-ar fi sa o pun in pamant. Nu stiam atunci prea multe despre gradinarit.

Vreo doi ani nu a dat nici un semn dar a ramas verde. Fiind mica si ocupand un borcan de iaurt nu i-am dat importanta si am lasat-o intr-un colt de balcon in voia sortii. Ii mai puneam apa din cand in cand, poate totusi. In a treia primavara a inceput sa dea semne de viata. Apoi in fiecare an a primit cate un ghiveci nou din ce in ce mai mare. Acum are vreo 70-80 cm si arata asa. Mi-e tare draga.

8 comentarii (+add yours?)

  1. Andreea, DingradinaluiArdei
    Apr 22, 2012 @ 11:27:13

    Pai tuia ta este mai frumoasa decat tuia mea cumparata de la magazin anul trecut! Felicitari! Si am impresia ca balconul tau este dintr-o alta lume, lumea lui Harry Potter, in care lucrurile si spatiile se pot dilata in functie de necesitati. Tot citesc pe blogul tau si aflu lucruri, si aproape toate isi au locul pe balcon, deci cred ca este cum am spus mai sus. Felicitari inca o data.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Apr 22, 2012 @ 17:18:57

      Multumesc. E destul de marisor balconul dar nu destul de mare pentru cat as vrea eu, daca ar fi dupa capul meu as face o gradina pe bloc ca de mult ma bate gandul🙂

      Răspunde

  2. Mihaela C.P.
    Apr 24, 2012 @ 13:27:21

    Ce poveste draguta! Si ce tuia norocoasa🙂 , sa iti traiasca si sa se faca mare si frumoasa! Va trebui sa ii gasesti un loc afara in viitor , ca probabil nu o sa ii mai fie suficient un ghiveci in curand.

    Răspunde

  3. Gabriel
    Sep 16, 2012 @ 05:27:24

    Am si eu o intrebare, a trebuit tunsa sa ajunga la forma asta

    Răspunde

    • greenzonelife
      Sep 16, 2012 @ 05:51:29

      Nu. Nu m-am atins de ea deloc. E forma ei naturala. Doar cat am mutat-o in ghivece din ce in ce mai mari cand a depasit volumul celui anterior. Nici macar nu am rotit-o dupa lumina🙂

      Răspunde

  4. Monica Gabriela Maghiar
    Mar 10, 2013 @ 10:06:47

    Frumos bradutul de tuya! Eu insa am adunat semintele coapte de la diversi tuya in cateva toamne si acum am cateva jariniere pline de puiuti pe care am inceput sa-i plantez in gradina. Poate face oricine asta, doar nu semanati semintele direct in gradina, vor fi distruse de vreme si animale… Plantati in jardiniere si udati cu stropitoare (sau eu am gaurit dopul unui pet) iar vara le scoateti afara la soare si iarna in casa daca e posibil si doar dupa primii 3 ani sa replantati in gradina. Succes!

    Răspunde

Lasă un răspuns

