Iubirea mea

Iubirea vietii mele in materie de flori a fost si va ramane trandafirul rosu. Normal ca nu putea lipsi din balconul meu macar un fir de trandafir catarator rosu si frumos mirositor. Il ador. In gradina mea voi avea toate culorile de trandafiri si musai si niste fire de trandafiri de dulceata si ceva macesi pentru dulceturi. Ador dulceata de trandafiri, merge de minune ca toping la inghetata de vanilie. Cand eram mica amestecam inghetata de vanilie din aceea la pachet, ca pachetul de unt, cu dulceata de trandafiri si o puneam inapoi la congelator. Astfel aveam inghetata de trandafiri.  Ma intreb daca as putea face dulceata si din altfel de trandafiri decat cei de dulceata.

Si dulceata de macese e super buna, la clatite mai ales sau simpla, pe paine proaspata cu unt. Daca si painea si untul sunt de casa cu atat mai gustos.

Pana atunci, ma multumesc sa-mi admir trandafirul in fiecare dimineata pe balcon.

5 comentarii (+add yours?)

  1. Mihaela C.P.
    Mai 27, 2012 @ 18:25:51

    Frumos trandafirul.
    Nu cred ca merge dulceata din alt fel de petale de trandafir.N-am incercat, dar cred ca celelalte nu au aroma celui numit ”de dulceata” si posibil si petalele sa se innegreasca si sa nu ramana frumoase.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mai 27, 2012 @ 18:37:23

      Multumesc. Eu ma gandeam de exemplu la dulceata de trandafir galben sau alb, ar fi interesanta daca s-ar putea. Oricum mai sunt multi trandafiri foarte aromati pe langa cei clasici de dulceata (Rosa Damascena) si ar fi interesant de incercat.

      Răspunde

  2. Dani
    Mai 29, 2012 @ 09:24:40

    Cauta la mine, am un post cu trandafirii de dulceata, nu e doar Rosa Damascena.
    Am si eu aceeasi pasiune. Deocamdata am doua tufe tinere de Rose de Rescht si sper, sa reusesc sa populez straturile si cu alti trandafiri corespunzatori pentru preparate aromate 🙂 E minunata dulceata de trandafiri …
    Cararatorul tau rosu e superb. Sa-ti creasca mare si frumos si sa-si gaseasca in curind locul in gradina visata !

    Răspunde

  3. Constantin
    Mai 31, 2012 @ 17:12:40

    Eu tot nu-s lamurit care anume este Rosa Damascena, ca am vazut o gramada de variante. Imi aduc aminte ca in gradina de la tara aveam langa un gard si total neingrijiti, niste trandafiri rustici, cu ramuri subtirele si cu flori rozalii, simple. Bine, nu chiar asa de simple ca ale macesului. Si era tufa asta mereu plina de flori parfumate si se inmulteau trandafirii singuri, trecand de gard si crescand si spre drum. Acestia erau trandafirii carora noi le spuneam „de dulceata” si chiar faceam dulceata si sirop din ei. Daca o sa-mi aduc aminte o sa le fac o fotografie, nu stiu daca tufa mai este acolo unde o stiam eu, dar sigur mai gasesc prin vecini. Acum problema este ca ori aia erau damascena, ori erau altceva si in cazul asta se poate face dulceata si din alti trandafiri.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mai 31, 2012 @ 18:39:12

      Rosa Damascena e tot roz dar cu flori mari si batute. Am gasit de cumparat aici – nu le fac reclama, sper sa am si eu gradina pana la toamna. Mi-au zis ca redeschid magazinul in iulie.

      Răspunde

Lasă un răspuns

