Ketchup

Ce faci cand se termina ketchup-ul iar micuta mea imi arata in farfurioara ei cu trei compartimente ca cel pentru ketchup e gol? Cred ca ar manca ketchup si ca sos pe inghetata daca ar putea, atat de mult ii place. Asa ca m-am pus pe treaba si am pus de ketchup.

Am sacrificat un borcan de rosii uscate asta vara si am purces la mixat. Borcanul avea volum de 1.5 l, dar nu am cantarit rosiile, am adaugat 1 litru de bulion si unul de apa, 1/2 capatana de usturoi, o mana de usturoi de tuns, zahar dupa gust si oregano. Le-am mixat zdravan in blender, pe reprize, ca saracul nu a facut fata la densitatea care au dat-o rosiile uscate amestecului, apoi le-am pus intr-o oala de teflon si la foc mic cu ele.

Am fiert amestecul cam o ora dand din cand in cand cu lingura prin el chiar daca nu se lipea de oala, doar asa sa se mai omogenizeze compozitia. L-am turnat apoi fierbinte in borcane. Au iesit 4 borcane de 500 grame plus vreo 300 gr care le-am lasat de mancat in zilele urmatoare.

Cred ca in vara asta o sa usuc mai multe rosii sa am provizii pentru viitor. Folosesc aceleasi ingrediente dar fara a le mai fierbe ca sos de pus pe blatul de pizza, bineinteles la cantitati reduse, ca daca ramane trebuie pus in frigider si nu tine prea mult.

2 comentarii (+add yours?)

  1. nina
    Iun 16, 2012 @ 09:13:07

    Misto! Cum faci rosiile uscate?

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iun 16, 2012 @ 09:35:42

      Le tai felii groase de 0.5 cm si le usuc in deshidrator, dar se pot usca si in cuptor la temperatura mica cu usa deschisa sau si mai bine ar fi intinse la soare pe panze intinse. Se usuca pana devin casante. Se pastreaza in borcane inchise ermetic pentru a nu atrage umezeala din aer. Se pot usca si mai putin, sa ramana putin gumoase si se pastreaza in bocane cu ulei.

      Răspunde

Lasă un răspuns

