Tzatziki

Caldurile astea ma fac sa vreau sa mananc chestii racoritoare. Cartofi noi copti cu tzatziki. Desi are usturoi e foarte racoritor. Mai ales ca am primit si niste castraveti proaspeti din gradina si cartofi noi, am profitat si mi-am facut pofta. Nu prea am cantitati la retete, le fac dupa ochi. Am curatat castravetii de coaja si i-am dat pe razatoarea mare, se poate si pe cea mica dar atunci lasa prea multa zeama si trebuie storsi.

Am pus sare si piper apoi am zdrobit usturoi. La fel, daca va place mai iute puneti mai mult, daca nu, mai putin. Depinde si de soiul de usturoi.

Eu am pus destul de mult usturoi. Nici nu era foarte iute. Apoi am adaugat smantana, se poate si cu iaurt daca vreti o varianta mai putin grasa. La fel, cantitatea variaza dupa preferinte.

Se amesteca bine si se serveste. Eu il mananc cu lingura🙂. Ingredientele sunt toate reci, de la frigider pentru o senzatie mai pronuntata de racoare.

Cartofii copti cu tzatziki sunt favoritii mei cand incep sa apara cartofii noi. E asa de bun ca-l poti manca gol sau cu paine🙂, sper ca v-am facut pofta. Se mai pot adauga ierburi dar eu il prefer simplu.

5 comentarii (+add yours?)

  1. Iulia
    Iul 02, 2012 @ 09:27:52

    N-am facut niciodata pana acum tzatziki in felul asta. Mi se pare interesanta ideea asta cu mult castravete. E si in stilul nostru de mancat, cu mult usturoi, chestii racoritoare, daca se poate reci de la frigider… Azi ma duc si fac!

    Răspunde

  2. Dani
    Iul 02, 2012 @ 14:45:51

    Putin ulei de masline si otet si e ca la mama lui🙂 Eu il fac cu iaurt stors, care e cam ca si smintina groasa … E numai bun pentru o zi torida de vara.

    Răspunde

  3. Trackback: Ce am citit prin blogosferă: Grădinar caut grădină | Stilul meu de viata

Lasă un răspuns

