Dude

Am un dud la servici care ma tenteaza in fiecare vara. Cum am fost in concediu doi ani am uitat de el dar acum ca m-am intors la servici am atentat iar la bunatatile lui. E un dud negru, dulce si zemos. Iar acum sunt asa de coapte ca abia le poti culege, nu poti sa apuci o creanga ca te bombardeaza cu dude. Victimele au fost tricoul meu roz si camasa colegului🙂 care a venit si el in ajutor. Mostre:

Am adus si acasa un pahar in speranta ca va manca si pitica mea. Nici vorba, „mami, negru, nu place”. Asa ca m-am infruptat eu din ele. Si ce altceva mai poti face cu niste dude supercoapte? Le iei semintele.

Am citit ca se poate inmulti dudul prin seminte. Se mai poate si prin butasi, dar prin seminte cica ar fi mai sanatosi si mai vigurosi. Oricum, se pare ca va trebui sa astept vreo zece ani de acum inainte pana sa mananc dude din copacii mei fiindca duzii cresc foarte incet. Vreme este🙂 asa ca am inceput experimentul. Am extras semintele dintr-o duda si le-am semanat intr-o jardiniera micuta cu pamant si nisip, le-am acoperit cu 1 mm de pamant, le-am udat si am acoperit ghiveciul cu un clopot de sticla si l-am pus la loc ferit de razele soarelui dar cald. Acum astept rezultatele.

10 comentarii (+add yours?)

  1. Dani
    Iul 06, 2012 @ 16:41:04

    O persoana mai entuziasta ca tine dpdv. al inmultirii plantutelor, zau daca am mai cunoscut. Nu m-as fi gindit sa scot seminte din dude in veci🙂
    Noroc la germinat !

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iul 06, 2012 @ 19:14:28

      Multumesc! Eu tot incerc, de fapt orice planta imi place, primul lucru pe care il fac e sa vad cum se inmulteste🙂

      Răspunde

  2. Mihaela C.P.
    Iul 07, 2012 @ 06:30:39

    Din seminte poate or creste mai incet, dar daca iei un pomisor de la magazinele de profil in toamna, in anul urmator sau cel tarziu in al doilea an vei manca cateva dude din dudul tau .🙂

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iul 07, 2012 @ 12:12:18

      Din pacate nu prea se gasesc de cumparat pomi fructiferi gen dud, corn, cires amar, pomi care cresteau mai demult prin mai toate gradinile sau santurile. Sau si daca gasesti au niste preturi astronomice. Cand o sa am gradina mea o sa fac eforturi si o sa fac rost de toti pomii pe care mii doresc, ca nu sunt putini, pana atunci insa experimentez🙂

      Răspunde

  3. elene
    Iun 11, 2014 @ 10:34:29

    Eu am vazut duzi de vanzare la Dedeman. Am unul negru, minunat, dar supara vecinii si va trebui sa-l inmultesc si sa renunt la el.

    Răspunde

  4. Elvira Jianu
    Mai 13, 2015 @ 17:14:29

    Buna! De ceva timp sunt in cautare de dud. De aceea am o intrebare: ce au facut semintele tale? Vine vara si gasesc eu niste dude sa le iau semintele, numai sa stiu daca metoda da rezultate.
    Sigur, as fi incantata sa gasesc undeva de vanzare, un dud.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mai 13, 2015 @ 17:35:42

      Copaceii mei de dud sunt in gradina mamei, cresc, doar ca nu cred ca vor face fructe prea curand. Daca vrei un pomisor care sa faca fructe cred ca va trebui sa cumperi unul mai marisor. Sunt firme pe internet care comercializeaza duzi, doar ca acum nu cred ca mai e perioada de plantare, sau poti incerca la un garden center.

      Răspunde

  5. daniel
    Ian 24, 2016 @ 17:55:44

    as fi interesat de seminte de dud. ma poate ajuta cineva?

    Răspunde

Lasă un răspuns

