Gladiole

Alte flori dragi mie si care nu lipsesc in nici un an din gradina mamei mele sunt gladiolele. Faptul ce trebuie scosi bulbii si pastrat peste iarna si ca frumusetea lor e pusa in valoare doar cand sunt plantate doar in grupuri mari nu le impiedica sa apara an de an la noi in gradina. Au fost de toate culorile dar s-au pierdut pe parcursul anilor. Insa si cele ramase sunt la fel de frumoase. Probabil ca au ramas doar cele mai rezistente.

8 comentarii (+add yours?)

  1. cristina
    Aug 02, 2012 @ 12:54:32

    superbe! chiar le scoate bulbii in fiecare an? cand?

    Răspunde

    • greenzonelife
      Aug 02, 2012 @ 15:04:49

      Toamna, dupa ce li se ofilesc frunzele dar inainte sa dea frigul, scoate bulbii, ii lasa la uscat cateva zile, de preferinta la soare, apoi ii pune in pungi de hartie sau in saculeti si ii tine in beci peste iarna.

      Răspunde

  2. Florance
    Aug 04, 2012 @ 08:29:50

    Sunt foarte frumoase! Au nevoie să fie legate sau stau singure în picioare?

    Răspunde

    • greenzonelife
      Aug 04, 2012 @ 10:57:01

      In mod normal, daca nu e vreme napraznica stau singure, dar de siguranta pot fi legate pentru ca ploile puternice si vantul le rastorna, mai ales cand sunt in plina floare, ca se umplu florile cu apa si devin foarte grele. Dar avand in vedere ca nu dureaza prea mult floarea si daca ai noroc de vreme buna in acea perioada nu trebuie legate.

      Răspunde

  3. Dana
    Aug 11, 2012 @ 09:34:34

    Ce frumoase sunt gladiolele tale. Vroiam sa intreb cum le faci sa stea drepte, dar am vazut raspunsul mai sus. Eu pun mai multe intr-un spatiu mic, si fac „un buchet”. In felul asta arata mai bogate si se sprijina una de alta, dar uneori le mai pun cate un bat sa le sustin. Superbe culori, albastrul si rosul sunt deosebite. Toate cele bune!

    Răspunde

  4. Andreea, DingradinaluiArdei
    Aug 11, 2012 @ 10:32:34

    Anul asta am plantat si eu niste bulbi de gladiola – am gasit intr-un magazin de profil prin Franta un sac cu 25 de bulbi cu vreo 4 Euro. Trebuiau sa fie de toate culorile, dar majoritatea au fost roz si mai micute ca astea ale mamei tale (care sunt absolut superbe!). Oricum, m-am indragostit de ele! Si cand nu sunt inflorite imi place silueta lor subtire.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Aug 11, 2012 @ 11:58:25

      Si eu i-am adus mamei mele din Olanda bulbi de gladiola dar fiind multa umbra in gradina mamei mele nu au crescut la adevarate lor marime, iar culorile s-au pierdut in timp, nu au ramas decat roz si albe, desi erau si galbene, mov, albastru deschis, portocaliu. Cele rosii si mov care au ramas sunt din supermarket dar to mici au ramas din lipsa de soare.

      Răspunde

Lasă un răspuns

