Dulceata de coarne

Am iesit aseara sa fac niste cumparaturi. La un colt de strada, un nenea statea cu niste mere si prune de vanzare. In treacat am zarit o punga cu boabe rosii, coarne. Ma opresc, imi spune pretul, cam scump zic in mintea mea. Ma gandesc insa ca am fost si eu la cules de coarne si efortul depus merita toti banii. Il rog insa sa-mi puna punga deoparte pana imi fac cumparaturile. Ma intorc apoi, o cumpar si imi pun in gand sa fac compot, nefiind prea copate. Ajunsa acasa insa constat ca erau destul de moi, probabil era de ceva vreme cu ele la vanzare, asa ca nu-mi ramane decat sa fac dulceata.

Nu prea aveam chef sa ma apuc de scos samburi, asa mi-a traznit mie sa le oparesc in ideea ca se vor curata mai usor de pe sambure. Am pus la fiert un litru de apa iar cand a inceput sa clocoteasca am pus coarnele si am mai fiert vreo cinci minute. Le-am luat de pe foc si le-am lasat sa se racoreasca putin cat sa pot sa le manevrez. Au plesnit, dupa cum ma asteptam insa scosul samburilor nu s-a usurat foarte mult.

Dupa vreo ora de scos samburi, erau putin peste un kilogram de coarne, am reusit sa le termin. Le-am pus in apa in care le-am oparit, ca nu prea aveau zeama, si am adaugat un kg de zahar.

Le-am fiert vreo ora jumatate si m-am ales cu 1,2 kg de dulceata, un borcan de 800 si unul de 400 gr. Acum insa constat ca le-am fiert cam mult ca nu pare sa se miste in borcan, dar mai bine asa decat sa se strice.

Anul asta nu prea am pus multe pe iarna, dar sunt doar delicatese 🙂

3 comentarii (+add yours?)

  1. vasi
    Aug 11, 2012 @ 18:28:21

    Ce frumos arata si vreau sa iti spun ca, desi am coarne prin prejur nu am facut niciodata dulceata. Cred ca am avut alte fructe in ograda…
    Ce gust are, acrisor sau nu?
    Pup!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Aug 11, 2012 @ 19:37:06

      Totdeauna mi-au placut darurile padurii, oricat de multe fructe aveam in gradina. E acruta bine, poate daca erau mai coapte coarnele nu era chiar asa de acra, dar e buna si asa. Anul trecut am pus compot de coarne si nu a fost asa acru ca si dulceata.

      Răspunde

  2. Trackback: Ce am citit prin blogosferă: Grădinar caut grădină | Stilul meu de viata

Lasă un răspuns

