Sirop de menta si macese

In weekend am fost ca de obicei la bunici. Mama m-a inebunit toata saptamana cu oala mea, asa ca am pus oala cu mine si i-am facut o demonstratie cu suc de rosii. Tare i-a mai placut si acum vrea si ea una. Si daca tot am avut oala la fata locului am dat fuguta in gradina si am jumulit tot ce mirosea a menta. Am strans cat sa umplu oala. Nu am inghesuit-o prea tare, doar cat sa incapa tot ce-am cules.

Am pus vreo doua cani bune de zahar, la final am realizat ca era mult prea mult :), si am pus-o la foc.

N-a mai ramas mare lucru de ea dupa fiert, insa m-am ales cu 1 litru de sirop gros aproape ca mierea. Acum stiu ca e prea mult zahar. Imi uitasem reteta acasa si nu mai stiam cat trebuie pus.

De bun e bun si asa, mentolat nevoie mare, si pana l-am terminat mirosea in toata curtea a menta si cred ca si la vecini 🙂

Si cum asta nu era de ajuns, azi avand drum prin oras, m-am abatut prin piata si am luat si un kilogram de macese sa le dau si lor o incercare. Le-am spalat, le-am pus o cana de zahar si la foc cu ele.

Le-am amestecat din cand in cand cu lingura sa lase zeama mai multa. Dupa ce am extras sucul, le-am pus la fiert cu putina apa intr-o oala si apoi le-am strecurat, le-am mai pus o jumatate de kg de zahar si am facut si niste peltea. M-am ales astfel cu 1 litru de sirop si 2 borcanele de 400 gr de peltea de macese.

Tare imi mai place jucaria mea cea noua. Abia astept anul viitor sa fac siropuri de fructe si jeleuri. Pana atunci ma multumesc cu incercari si niste suc de rosii 🙂

20 comentarii (+add yours?)

  1. Dani
    Sep 11, 2012 @ 10:14:08

    Doooamne, da stiu, ca ai scris si ai muncit nu gluma.De o ora citesc despre oala minune si siropuri si dulceturi si plantute si alte cele. Te admir, esti plina de energie si tare-as vrea sa te vad desfasurindu-te intr-o gradina. Bravo !!!
    Dupa ce vad articolele tale, ma simt, ca n-am astimpar si trebuie sa fac si eu ceva. 🙂 Acusica plec acasa si dau iama-n straturi 🙂

    Răspunde

  2. simplitaly
    Sep 11, 2012 @ 20:12:18

    Cu ce se mananca pelteaua? Te invidiez pentru macese, aici nu cresc … 😦

    Răspunde

  3. Trackback: Aventura pastei de fructe | Luxul simplitatii
  4. Adriana
    Sep 12, 2012 @ 05:42:39

    Ce harnicuta esti! Si ce minunatii ai facut tu acolo!!!

    Răspunde

  5. simplitaly
    Sep 12, 2012 @ 10:43:14

    sa-mi spui te rog cand ai vreme cum faci sucul de rosii, eu nu sunt multumita de metoda mea, iese tare lichid 🙂

    Răspunde

    • greenzonelife
      Sep 12, 2012 @ 15:38:53

      In unul din manualele ce ti le-am trimis este reteta pentru suc de rosii. Se amesteca rosiile pe parcurs si se tot pune sucul inapoi peste rosii pana obtii concentratia dorita. Prima tura si eu l-am facut subtire de tot, apoi dupa ce-am citit reteta a iesit o bunatate.

      Răspunde

  6. simplitaly
    Sep 12, 2012 @ 18:36:33

    asa am facut dar tot subtire mi s-o parut 🙂

    Răspunde

  7. Stefana
    Oct 04, 2012 @ 07:06:44

    Deci acum merg si eu sa-mi iau oala minune 😀 direct de la furnizor (i-am si sunat imediat ce am citit la tine ce interesante realizari ai avut). Multumesc pentru pont si am o intrebare: zaharul l-ai pus pur si simplu peste frunzele de menta?

    Răspunde

    • greenzonelife
      Oct 04, 2012 @ 07:20:15

      Da, l-am presarat pe deasupra, dar in timpul fierberii le mai amesteci ca sa se dizolve. Iar ca sa fi sigura ca s-a dizolvat, poti sa scurgi siropul colectat si sa-l torni din nou peste menta inainte sa se termine de fiert.

      Răspunde

  8. Imre
    Aug 04, 2015 @ 10:36:40

    Buna ziua,
    Ati putea sa imi trimiteti si mie cartile cu retete?

    Răspunde

Lasă un răspuns

