Creson

Azi am facut putina ordine si in gramada cu pliculete de seminte. Multe au expirat saracele in asteptarea gradinii. Insa din experientele mele am observat ca multe isi pastreaza totusi calitatile germinative asa ca nu le-am aruncat. Am gasit insa mai multe pliculete cu creson de gradina. Expirate, normal, insa am gasit informatii cum ca si-ar pastra facultatea germinativa de peste 90 % pana la 5 ani. Si cum e o planta care incolteste aproape instant, cel putin asa se zice, ca la 10-15 grade el rasare in mai putin de 24 ore, am profitat de ocazie si i-am dat micutei mele de lucru. Daca iese bine, mancam creson, daca nu ne-am jucat putin. De mult ne tot jucam de-a gradinaritul, ne prefacem ca umplem ghivece cu pamant si punem seminte si udam. Acum i-am dat ocazia sa faca acelasi lucru dar real.

Avantajul e ca inca e destul de mica sa nu se supere daca nu rasare nimic, insa cei care au copii si vor sa le ofere placerea de a cultiva si apoi consuma propriile plantute, cred, dupa cate am citit despre el, ca e o planta potrivita pentru a fi cultivata de copii. Se poate semana tot timpul anului, rasare repede, avand in vedere ca rabdarea celor mici e limitata, si poate fi folosit ca decor, leguma, condiment sau la orice fel de mancare. Se mai zice ca are proprietati remineralizante si antianemice plus un continut mare de vitamina C, numai bun pentru copii🙂

7 comentarii (+add yours?)

  1. simplitaly
    Oct 06, 2012 @ 10:39:50

    Eu cresc creson toata iarna cand sursele de vitamina C is mai rare. Ne place foarte mult presarat pe paine proaspata unsa cu unt, adaugat la salate, presarat peste farfuriile de supe. Ii trebe cam 7 zile sa ajunga bun de recoltat🙂

    Răspunde

  2. simplitaly
    Oct 06, 2012 @ 10:40:09

    si, am uitat sa scriu, eu il cultiv pe un strat de vata.

    Răspunde

  3. vasi
    Oct 06, 2012 @ 12:15:24

    Si eu am cautat seminte, dar vanzatoarele din Piata noastra nu s-au uitat prea frumos. Am auzit atatea despre el ca se merita cultivat.
    Pupici!

    Răspunde

  4. simplitaly
    Oct 06, 2012 @ 13:16:48

    In Austria cresonul este foarte popular, asa am ajuns sa il cunosc si eu. Are un gust pronuntat picant, ceva in directia mustarului🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

