Una buna, una rea

Am pus ghiveciul cu dafinul pe geamul de la camera mare, care e spre sud, ca sa aiba mai multa lumina. Cand sa-l ud de dimineata vad ca frumosul meu imi multumeste pentru noua amplasare si incepe sa dea muguri noi si lastari.

Cand ma uit mai bine, zic ce-o fi transpirat copacelul meu in asa hal, pun mana, lipicios. In gandul meu imi vine o idee: dafinul meu scoate uleiuri esentiale prin frunze de placere.

As, caut pe net, da de unde. Copacelul meu e infestat cu paduchi lanosi sau testosi din familia Pseudococcidae. Ma uit, nimic. Ma mai uit o data si vad ceva chestii transparente pe tulpina, apoi pe dosul catorva frunze. Caut iar pe net, nu seamana cu paduchii din poze. Dau cu unghia si chestiile incep sa se desprinda. Il duc in baie sa-i trag o spalatura cu sapun. Iau un tampon cu vata si sterg dosul fiecarei frunze. Apoi cu betisoare de urechi incep sa culeg de pe tulpina chestiile. Si uite asa dau si de domnul paduche. Pe un dos de frunza, bine ascuns.

Impreuna cu larvele sale, se infruptau din dafinul meu. Am continuat spalatura cu sapun apoi l-am clatit bine. Acum e in carantina in cada.

N-am avut in viata mea asa ceva pe plantele mele. Concluzia, am luat eu dafinul ieftin de la o florarie din piata, dar am primit si un bonus de toata frumuseatea 😦 noroc ca nu l-am pus aproape de alte plante.

Acum astept sa vad ce-o mai fi si peste cateva zile ii mai trag o sapuneala. Sper sa scap de ei.

9 comentarii (+add yours?)

  1. Mihaela C.P.
    Oct 20, 2012 @ 09:25:21

    Asa face si dafinul meu.Cred ca asta se intampla datorita lipsei umiditatii din aer ,care ii este lui necesara pentru crearea unui mediu asemanator cu cel in care traieste dafinul. Nu e de vina vanzatoarea de la piata :).

    Răspunde

    • greenzonelife
      Oct 20, 2012 @ 18:43:55

      Nu zic ca e de vina vanzatoarea, de vina e mediul de unde provin aceste plante relativ ieftine. Insectele astea daunatoare nu apar din senin pe plante in casa omului, ele vin odata cu plantele noi cumparate in stare de larve, pe care cand cumparam plantele nu le observam. De aceea e bine ca o planta naoua sa stea o vreme in carantina si sa nu fie amestecata cu plantele pe care le avem deja. Despre umiditate nu se pune problema, la noi in casa e intre 65-70, iarna folosim dezumidificator ca altfel mucegaim cu totul.

      Răspunde

  2. vasi
    Oct 20, 2012 @ 19:05:41

    Fetita, urmatoarea baie fa-o cu apa de tutun si o sa se duca in pustie 🙂
    Mie mi-a facut lamaiul afara, nu in casa, dar se trateaza, nu e foarte complicat.
    2 tigari scuturate in un pic de apa si gata cu ei.
    Pupici!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Oct 20, 2012 @ 19:14:51

      Hehe, tocmai si-a luat al meu azi tigare electronica, nu mai am fir de tigara in casa :), dar pentru dragul de dafin o sa il trimit sa-si cumpere un pachet. Se lasa tutunul la macerat sau asa direct stropesti cu apa aia?

      Răspunde

  3. vasi
    Oct 20, 2012 @ 19:31:12

    Il lasi la macerat cateva ore si cu un tampon inmuiat in solutie, cureti tulpina si frunzele si gata.
    A, mi-adusai aminte ca am avut si un pachistakis si la fel am facut si si-a revenit atat de frumos!
    Pupici!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Oct 20, 2012 @ 19:53:00

      Momentan am luat betisoare de urechi inmuiate in alcool si le culeg bucatica cu bucatica. Am o fata de chinez mic si rau in cautare de ganganii, noroc ca nu e foarte mare copacelu 🙂 sper sa termin pana maine.

      Răspunde

    • greenzonelife
      Oct 20, 2012 @ 20:07:42

      Pe seara asta le-am dat de baut ceva alcool, maine la dau si niste tutun la care or mai fi ramas si dade oi scapa de ele ca tare scarboase sunt.

      Răspunde

  4. Dani
    Oct 26, 2012 @ 22:14:35

    Si eu tot cu alcool am rezolvat dafinii cumparati toamna trecuta. Au venit din Franta cu larve de paduchi din astia si noroc, ca nu s-au extins la alte plante, i-am depistat rapid 🙂 Cu o plantuta mica e usor, dar daca apar pe un copac, tine-te distractie. Acum doi ani avea mandarinul o colonie de paduchi testosi, pe care i-am distrus doar cu ceva medicament, ca altfel se usca pomul …

    Răspunde

Lasă un răspuns

