Start la semanaturi

Am inceput si eu la semanat. Cresonul nu se pune ca ala se poate semana tot timpul si oricum l-am mancat de mult 🙂

Am executat doua minijardiniere din doua sticle de apa pe care le-am taiat pe o fata lasand putin la capete ca sa nu se deformeze, le-am gaurit apoi fata opusa ca sa se poata scurge apa in exces si le-am umplut cu pamant. Norocul meu ca se potrivesc la fix in miniserele mele.

rasadnite

Primele semanaturi pe anul asta sunt o premiera pentru mine. Praz. N-am mai pus pana acum dar imi place sa-l mananc. Nu stiu daca pe la noi se face dar n-am pretentia la dimensiuni de supermarket, ci macar asa de pofta. Si cum scrie ca se transplanteaza la 3 luni dupa ce rasare m-am gandit ca n-ar fi prea devreme sa-l pun acum.

seminte praz

Am imprastiat semintele cat de uniform am putut, le-am acoperit cu putin pamant si le-am pus la loc caldut. Acum voi vedea de va si rasari ceva ca am mai incercat intr-un an cu seminte de ceapa si n-am vazut un fir.

minisera

Cand vor ajunge la capac va fi semn ca trebuie transplantat 🙂

Spor la semanaturi! Pentru mine declar deschis sezonul de semanaturi la loc caldut 🙂

32 comentarii (+add yours?)

  1. Dani
    Ian 08, 2013 @ 20:38:04

    Si tu mi-ai luat-o inainte : ) Eu mai astept vreo zece zile … Succes la germinat !

    Răspunde

  2. Mirelun
    Ian 09, 2013 @ 06:35:06

    Eu am incercat anul trecut sa fac rasad de praz dar nu a mers si am cumparat de la o vecina. Creste frumos, ii place apa si se pastreaza timp indelungat dupa recoltare. Succes in continuare.

    Răspunde

  3. Gabriela
    Ian 09, 2013 @ 06:36:19

    Super ideea cu sticlele! Unde se pot cumpara miniserele?
    Succes!

    Răspunde

  4. Iuliana
    Ian 09, 2013 @ 08:51:20

    Imi plac tare mult miniserele tale. Bafta cu prazul 🙂

    Răspunde

  5. Andreea
    Ian 09, 2013 @ 14:01:51

    Am incercat si eu sa seman praz anul trecut, insa au crescut niste fire subtiri si lungi, atat de subtiri incat nu am avut ce transplanta in gradina. Am trecut prazul la categoria esecuri. Daca iti iese tie, voi mai incerca si eu, ca tare bun este. Buna ideea cu pet-urile, nu stiu cum ti-a venit. Spor la treaba!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Ian 09, 2013 @ 17:47:33

      Asa subtiri, si lungi de 15-20 cm se transplanteaza in gropite adanci cat sa lasi doar 5 cm afara, nu umpli groapa cu pamant ci doar cu apa, iar apa va lua cu ea destul pamant cat sa acopere radacinile. 🙂 Si eu m-am mirat cand am vazut cum se face.

      Răspunde

  6. vasi
    Ian 09, 2013 @ 18:47:50

    Cred ca esti prima gradinareasa care incepe cu prazul :)) Eu uitasem de el in planurile mele.
    Spor la treaba!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Ian 09, 2013 @ 19:57:19

      Apoi nici eu nu m-am gandit sa pun doar ca am dat de plicul cu seminte si am zis sa incerc, iar daca are nevoie de asa mult timp sa creasca am zis sa incep devreme 🙂

      Răspunde

  7. Mihaela C.P.
    Ian 09, 2013 @ 19:51:19

    Am avut si eu praz intr-un an si s-a facut mare si frumos, asa cum e cel de la tarabele din piata. Si nici nu i-am facut prea mare lucru, ingrijiri speciale. Dar in anul urmator nu mi s-a mai facut deloc .
    iti urez succes! 🙂

    Răspunde

  8. Simona Fusaru Blogspot
    Ian 11, 2013 @ 11:07:16

    colaborarea mea cu prazul e foarte buna, il plantez in gradina la inceputul lui aprilie intr-o rama facuta de domnul meu din parchet laminat, acoperita cu o rama de la un geam a carei sticla am inlocuit-o cu folie dupa ce s-a spart, dupa ce ajunge pe la 5 cm il fertilizez o data cu macerat de gainat. la 15-20 cm il scot, il coafez si il replantez in locul definitiv. daca-l ud, e harnic foc. daca nu, ajunge in octombrie la un diametru de 20-25 mm, iar mie mi-e de-ajuns. il scot inainte de geruri si-l duc in beci cu oaresce pamant pe el. ii umezesc pamantul cand si cand si asta-i tot. (inca mai am praz in beci)

    Răspunde

  9. simplitaly
    Ian 12, 2013 @ 12:37:44

    Se face si in Ardeal. O data, acuma vreo 14 ani sau asa ceva… am cumparat niste rasaduri de praz din Drobeta Turnu Severin si le-am transportat la noi, la Satu Mare si le-am plantat in gradina. S-au facut foarte bine si mari. 🙂 Sa-mi povestesti te rog la ce anume folosesti prazul. Eu am doar o singura reteta cea de supa de usturoi unde merge prazul, in rest inlocuiesc ceapa cu el…

    Răspunde

    • greenzonelife
      Ian 12, 2013 @ 15:23:26

      Merge la mai multe ciorbe, dar mie imi place asa crud, cu branza, sau carne afumata.

      Răspunde

    • nelucraciun
      Ian 20, 2013 @ 11:35:40

      Vestul tarii (Partium, Banat) sunt in aceeasi zona agro-climatica (6) cu sudul (Oltenia, Muntenia). Ardealul si Moldova sunt in zona 5, o idee mai rece. Asta, aşa, în mare.
      Depinde si de alti factori, relief, ape, etc.
      Un paradox pe care l-am intalnit in Germania:
      In sud (Bavaria – Muenchen) nu am văzut viţă de vie decât în ghivece, însă în nord (Dresden) am văzut şiruri de podgorii pe malul cu expunere sudică al Elbei (triplă influenţă – altitudine joasă, expunerea sudică şi căldura acumulată în apă).

      Răspunde

  10. Maria
    Ian 13, 2013 @ 12:20:44

    Praz cu masline: cureti prazul, il tai in buc de cam 7-8 cm, il oparesti, il pui intr-o cratita cu putin ulei si il calesti, pana se inmoaie si rumeneste putin, adaugi maslinele putin intepate cu furculita, mai calesti un pic si adaugi apa fiarta cat sa acopere tot, nu mai mult. Lasi sa scada bine,bine. La sfarsit pui bulion. Sare si piper dupa gust. Noua ne place mancarica asta.
    Spor!

    Răspunde

  11. Alex Oprea
    Ian 13, 2013 @ 21:19:51

    Ei, chiar azi am mancat o salata de praz, asa ca postul tau a picat bine 🙂
    Sa se faca sanatos si gustos, nu conteaza cat de mare e. La noi, in Arges, se face chiar frumos. Poate stabilesti un nou trend in Ardeal, sa nu mai fie prazul doar al olteanului 🙂

    Răspunde

  12. simplitaly
    Ian 14, 2013 @ 10:46:36

    Multam de reteta Maria 🙂

    Răspunde

  13. Victoria
    Ian 18, 2013 @ 14:20:37

    Vorba lui Vasi, esti prima care incepe cu prazul,dar nu te-ai gandit rau,pentru ca acesta va creste foarte frumos daca va avea din plin ploi la primavara.daca vrei insa, sa ai si peste iarna,va trebui sa mai semeni unul prin Martie,la inceput.
    daca ii pui apa sa se sature dupa ce il plantezi in gradina,vei avea un praz foarte frumos. Uite la mine in 2009,cand a fost si ploaie,dar am si udat mult
    http://davidoctavian.sunphoto.ro/Recolta_2009/MMLSQMGJQERWTKDXBPI

    Răspunde

  14. Mirelun
    Ian 27, 2013 @ 07:01:14

    Buna dimineata, a rasarit prazul ? Vroiam sa incep si eu tot cu el …

    Răspunde

    • greenzonelife
      Ian 27, 2013 @ 07:46:31

      Buna, nu a mai rasarit, probabil erau prea vechi semintele, citisem undeva dupa ce le-am semanat ca semintele de ceapa si praz au viabilitate decat un an, maxim doi, ale mele erau mult mai vechi. O sa mai pun o tura de seminte proaspete, acum am pus in locul lui niste creson.

      Răspunde

Lasă un răspuns

