Guacamole si experiment

Ma tot batea gandul de ceva vreme sa iau avocado. N-am mai mancat pana acum si am zis sa incerc ceva nou. Cea mai cunoscuta reteta cu avocado e guacamole. Am gasit diverse combinatii, am ales-o pe cea mai simpla si cu mai putine ingrediente, in ideea ca daca nu ne place macar n-am stricat prea multe. Asa ca am luat un avocado, o ceapa mica rosie, o rosie din care am scos samburii, sare, piper si putina zeama de portocala ca lamaie nu aveam. Am curatat avocado-ul si l-am tait marunt, la fel ceapa si rosia si le-am amestecat cu condimentele. Pentru mine pulpa de avocado are gust de seminte de dovleac, cel putin asa mi s-a parut cand am gustat, dar mi-ar fi imposibil sa-l consum asa gol. Asa ca am facut acest guacamole formula proprie, care mi-a placut inca din faza de amestec, cel putin arata foarte primavaratec.

guacamole

L-am servit pe feliute de paine prajita ca tortilla n-am avut. Mi s-a parut delicios. O cina simpla, gustoasa si hranitoare, gata in cateva minute.

pe paine

Si cum ma stiti deja nu puteam sa arunc bunatate de sambure 🙂

sambure avocado

Asa ca i-am infipt usurel trei scobitori si l-am suspendat intr-un pahar cu apa doar cat sa stea putin in apa cu baza. Nu am introdus scobitorile dacat foarte putin sa nu cumva sa distrug germenul.

intepat

Apoi am pus paharul la geam si astept. Ar fi frumos sa am un copac de avocado 🙂

sambure

21 comentarii (+add yours?)

  1. Iuliana
    Mar 06, 2013 @ 04:12:50

    eu astept mai mult decat tine sa-ti iei gradina, sa stii.
    si asta numai ca sa te vad dezlantuita in ea :).

    Răspunde

  2. Gabriela
    Mar 06, 2013 @ 05:48:40

    Imi plac experimentele cu salate 😉 De curand am incercat o combinatie de salata verde cu kiwi, cu ulei de nuci si lamaie si mi s-a parut foarte buna. Salata este mai fada la gust si e o baza buna pentru alte fructe sau legume cu gust mai puternic.
    Voi incerca salata ta!

    Răspunde

  3. cristina
    Mar 06, 2013 @ 06:33:24

    pai nici nu ma asteptam sa nu pui tu la lucru samburele :)))
    atata doar ca nu stiu de unde ti-a venit ideea cu scobitorile.
    dar duzii ce mai fac? stii ca mi-ai promis si mie unul, da? :))

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mar 06, 2013 @ 07:58:57

      Pai asa arata pe net ca se face 🙂 Duzii sunt bine, mare parte i-am dus la mama sa-i puna la livada, insa 6 bucati au ramas la mine, tocmai i-am transplantat saptamana trecuta 🙂 Doar sa cresca si iti dau, cum nu 🙂

      Răspunde

  4. Brindusa
    Mar 06, 2013 @ 10:40:18

    AI NEVOIE DE GRADINA:)

    Răspunde

  5. vasi
    Mar 06, 2013 @ 11:12:02

    Ca si Cristina, zic si eu, ca ne-am fi mirat daca nu te luai si de sambure, un pic…:)))
    Asa am si eu pus un sweet potato, acelasi procedeu.
    Clar ai nevoie de gradina si daca zice unul nu iei in calcul, daca zic mai multi, e musai:)
    Pupici!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mar 06, 2013 @ 11:15:41

      Si eu ma gandeam sa pun un sweet potato dar apoi ma-m gandit ca n-am unde sa-l mai plantez si pe ala. Stiu, musai gradina, deja am formata o obsesie, cum ajung la un computer intru direct pe site-urile cu imobiliare 🙂 E grav.

      Răspunde

  6. Andreea
    Mar 06, 2013 @ 15:47:59

    Arata super „salata” ta, iar daca ma gandesc la ingrediente, si gustul cred ca a fost foarte bun. O sa o incerc si eu cat de curand. Vad ca astepti Pastele cu oul ala!

    Răspunde

  7. Andreea
    Mar 06, 2013 @ 15:49:26

    Scuze, am revenit – trebuie sa schimbi numele site-ului dupa ce iti „gasesti” gradina. Tema de gandire.

    Răspunde

  8. Simona
    Mar 07, 2013 @ 14:32:04

    Sa-ti zic si eu de necesitatea unei gradini? :)))
    Ce face „oul”?

    Răspunde

  9. mihaella
    Mar 15, 2013 @ 15:15:35

    astazi fac si eu guacamole…asa am primit ordin.nu poate fi decat delicios.

    Răspunde

  10. Octavia
    Apr 01, 2013 @ 17:49:25

    Mmm… așa de bine arată guacamole-ul ăla că mi s-a făcut poftă chiar acum, acum…
    Am observat la unii dintre prietenii mei că nu le place avocado-ul simplu, cum nici dvs. și așa mi-a trecut prin cap să intervin aici, gîndindu-mă că poate cauza este aceeași ca la ei : starea… fructului ( căci avocado-ul este un fruct). Am mai obdervat că, în restaurantele românești, adesea salatele conțin avocado crud.
    El se cumpără cînd nu mai este verde, ci înnegrit, ușor, foarte ușor molatec la pipăit.
    Chiar dacă îl cumpărați verde, trebuie lăsat să se „facă”, adică fără a-l pune la frigider, pînă se închide la culoare.
    Abia atunci se pune le frigider, ca să fie rece înainte de a-l pregăti.
    Simplu, este delicios cu somon afumat și lămîie.
    Sau, clasic, cu un bazic dressing pentru salată, ca cel a cărui rețeta am explicat-o aici : http://la-paris-si-pe-alocuri.blogspot.fr/2013/03/sos-pentru-salata-baza.html

    O seară bună și poftă bună !

    Răspunde

  11. Octavia
    Apr 01, 2013 @ 19:18:58

    Da, da, desigur, trebuie acompaniat cu ceva acrișor, dar e, în orice caz, necesar sa fie copt fructul, copt de la natură, nu în cuptor, desigur 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

