Zahar violet aromat

Dupa cum v-am spus ca o sa fac, am si facut🙂 zahar aromat cu toporasi. Am gasit un pumn de flori in gradina mamei si le-am cules. Doar ata imi trebuia pentru aceasta reteta, un pumn de flori. Am ales petalele apoi le-am pus in robot cu o cana de zahar (300 gr) si am dat drumul cateva secunde. Am oprit si am amestecat putin, i-am dat iar drumul cateva secunde si gata. In aceasta faza e destul de umed amestecul. Asa ca l-am pus pe niste hartie de copt in tava mare de la aragaz.

zahar

Am dat drumul la cuptor cateva minute doar cat sa se incalzeasca bine, nu sa se infierbante, am oprit apoi focul si am pus tava cu zaharul in cuptorul cald pana cand s-a racit, suficient cat sa se usuce amestecul.

Se vor forma mototoale care se zdrobesc usor cu mana, sau puteti sa-l puneti din nou la robot, eu le-am sfaramat cu mana. Am pus zaharul, care nu doar ca arata super dar miroase divin, intr-un borcan cu inchidere ermetica si borcanul in dulap la intuneric.

zahar-violet

In timp culoare se va estompa, sa speram ca nu si aroma. Nu mai dau eu banii pe zahar vanilat. Apropo, daca vreti zahar vanilat, repetati procedeul de mai sus dar cu o pastaie de vanilie in loc de petale de toporasi. Probabil ca nu va fi necesar sa-l mai si uscati, pastaia nefiind la fel de umeda. Se foloseste toata pastaia🙂

18 comentarii (+add yours?)

  1. BunicaIlinca
    Apr 16, 2013 @ 05:13:57

    Jucărie pentru a face sufletul să zâmbească.

    Răspunde

  2. cristina
    Apr 16, 2013 @ 05:43:09

    are o culoare absolut dementiala. aroma nu o stiu, dar culoarea tinde sa devina noua mea favorite, dupa cea a zmeurei si a lavandei.

    Răspunde

  3. irenadaiana
    Apr 16, 2013 @ 06:41:45

    extraordinar! si poti sa faci bomboane fondante violet sau sa-l folosesti pentru flori de ornat prajituri.🙂

    Răspunde

    • greenzonelife
      Apr 16, 2013 @ 06:44:59

      E asa de bun ca-ti vine sa-l mananci cu lingura, noroc ca e foarte aromat, altfel cred ca l-as fi dat gata pe loc.

      Răspunde

  4. Simona
    Apr 16, 2013 @ 07:44:04

    Ce haios este. Imi inchipui ca e si aromat
    Eu nu am toporasi, dar o sa incerc cu lavanda. Sunt curioasa…

    Răspunde

  5. Elisa
    Apr 16, 2013 @ 09:46:29

    Oare cu zahar brun merge? Am cumparat demult si nu am facut nimic cu el…

    Răspunde

    • greenzonelife
      Apr 16, 2013 @ 09:49:15

      Probabil ca da, ala e de felu lui mai umed, sa nu se faca bolovani, sau altfel o sa-l mananci direct bomboane cu toporasi🙂

      Răspunde

  6. Gabriela
    Apr 16, 2013 @ 10:19:20

    E extraordinara culoarea. Eu am folosit colorant alimentar pentru inimioarele de zahar. Ma duc in gradina sa vad ce viorele mai am inflorite si le culeg pentru reteta de zahar cubic.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Apr 16, 2013 @ 10:21:58

      Fugi repede, buna ideea cu zaharul cubic, mai ales ca e putin umed amestecul si merge super sa-l pui in forme. Spor🙂

      Răspunde

  7. Dani
    Apr 16, 2013 @ 11:14:00

    Minunat ! Asta se preteaza si la recolta mea de toporasi 🙂 Dar la anu’, ca acum s-au trecut.

    Răspunde

  8. Mihaela C.P.
    Apr 19, 2013 @ 17:21:25

    Excelent! Ai fi putut sa faci sare de baie asa. Mie mi-e prea mila de toporasi sa ii rup, mai bine ii vad si ii miros din locul in care se afla ei in gradina, decat sa ii adun eu la borcan🙂. Si zahar noi nici nu prea consumam, dar sare de baie, chiar mi-ar placea.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Apr 19, 2013 @ 18:28:13

      Uite ca la asta nu m-am gandit, da nu-i tarziu ca am mai ochit cateva tufe inca in plina floare. Zaharul l-am facut pentru prajituri, asa in loc de zahar vanilat🙂

      Răspunde

  9. Andreea
    Apr 21, 2013 @ 15:04:15

    Vad ca la tine se poarta violet! Am vazut la cineva pe blog zahar colorat pus in niste forme mici de silicon si uscat asa, in forma de inimioare. Insa era facut cu colorant, si chiar daca mi-a placut ideea, nu am pus-o in practica din cauza asta. La toporasi nu m-a dus capul. Si o mana de flori cred ca poate sacrifica oricine pentru asa o frumusete. Bravo, buna idee.

    Răspunde

Lasă un răspuns

