Socata

De obicei bem socata proaspat preparata, sau iarna ceai din flori de soc. Socata adevarata, fermentata n-am mai baut de cand eram copil. Asa ca am hotarat sa incerc sa fac o portie mica de socata fermentata.

Am curatat florile de cotoare

soc ales

Reteta este pentru 4 litrii de apa, 1 kg zahar, 2 grame sare de lamaie si 100 gr flori de soc. Eu am facut doar jumatate de portie. Se dizolva zaharul in apa calda, se pune sarea de lamaie, eu am pus zeama de la o lamaie si apoi am aruncat si lamaia in vas, se pun si florile si se amesteca bine, apoi se lasa asa la loc cald 24 de ore.

preparare

A doua zi se filtreaza si se pune in sticle. Se pun sticlele in pivnita pentru 2-3 saptamani, dupa care se poate consuma.

socata

Restul de soc l-am pus pe o tava la uscat pentru ceai la iarna. Noi il bem pentru a scadea febra, dar e bun si asa doar ca ceai aromat, sau baut rece in loc de suc. Se poate face si sirop din flori de soc si apoi baut cu apa, dar mi-a fost prea lene🙂 Atata timp cat florile se pastreaza uscate, nu are sens sa mai ocup sticle, desi gustul sucului obtinut cu flori uscate nu se compara cu cel din flori proaspete.

soc la uscat

6 comentarii (+add yours?)

  1. Mark Willis
    Mai 24, 2013 @ 10:16:17

    At this time of year our English hedgerows are full of Elderflowers, and many people will be using it to make Elderflower „Champagne” like yours. I am not one of those people, because I do not like the taste of it, but I do admit that it sounds and looks very attractive.

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mai 27, 2013 @ 18:32:57

      I’m not sure if i still like its taste either, that is why i only made 2 liters. But we use to drink it fresh, just after we prepare it, without letting it to ferment and transform into champagne🙂

      Răspunde

  2. Nina
    Mai 24, 2013 @ 18:02:28

    Imi plac sticlele tale foarte mult! De unde le cumperi?

    Răspunde

  3. Gradina Mariei
    Mai 31, 2013 @ 11:56:18

    Nici eu nu am mai baut socata de ani buni,banuiesc ca daca culeg acum florile din copac care sunt uscate se mai pot folosi pentru socata,sau este prea tarziu?!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Mai 31, 2013 @ 12:21:15

      Eu fac ceai din flori uscate, apoi il las la racit si il beau cu lamaie, nu stiu daca merg de socata flori uscate, dar poti incdrca🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

