Curmale

N-am mai mancat curmale de cand eram mica. Niciun motiv anume cred, insa n-am prea avut mare tangenta cu ele si mi se pareau mult prea dulci pentru gustul meu. Intr-una din zilele trecute mi-am luat o punguta de curmale. Mi-a placut sa bag cateva in gura dimineata in drum spre servici. Insa tentatia era pe masa din bucatarie si mai rontaiam catevasi seara. Acestora insa nu le-am aruncat samburii, i-am pus intr-un pahar cu apa, si i-am spalat apoi bine sa nu mucegaiasca.

samburi curmale

Ce ziceti, vor rasari curmale din ei? Oare ce gust au curmalele proaspete?

14 comentarii (+add yours?)

  1. vasile
    Feb 08, 2014 @ 07:54:09

    Bine-netel ca vor rasari. eu le-am pus direct in ghiveci langa un ficus si m-am trezit cu padure de rasaduri din care am pastrat unu (http://vasilerosciuc.blogspot.ro/2013/01/din-gradinile-altora-curmalele.html)
    Este foarte decorativ si nici nu-i prea pretentios dupa ce depaseste 1 an.
    Pana la un an l-am tinut pe un geam pe partea sudica – cu mult soare, dupa ce l-am transplantat ca ajunsese cat geamul( sa vezi ce frumos au inflorit violetele de sub el) a inceput sa creasca ca nebunul dar sa si piarda frunze, in plin soare asa ca, l-am mutat in semiumbra.
    Sa ai parte de curmali frumosi si sanatosi.
    Weekend minunat..

    Răspunde

  2. Raileanu Gabriela
    Feb 08, 2014 @ 10:37:53

    am doi curmali din 1994! cred ca printre primele pachete de curmale uscate aparute pe la noi!
    cresterea este mai accentuata daca la 2 ani-la schimbarea pamantului-am tuns din radacini. vasul nu trebuie sa fie prea mare-favorizeaza dezvoltarea radacinilor. are nevoie de lumina naturala si caldura. vara ii scot afara, dar la adapost.
    puteti vedea pozele pe profilul meu de FB-aici nu stiu sa le trimit!

    Răspunde

  3. Cristina
    Feb 08, 2014 @ 18:29:30

    Buna! Sigur ca ies plantute din samburei. Am incercat si eu si am avut surpriza sa creasca. Ca experiment e o idee buna’ dar sunt in magazine – pheonix canariensis daca nu ma insel. Succes !

    Răspunde

    • greenzonelife
      Feb 09, 2014 @ 12:31:38

      Pai balconasul meu e plin de experimente, mare majoritate reusite🙂 As cumpara copaci doar daca as fi sigura ca fructifica, altfel ma rezum la experimente.

      Răspunde

  4. Octavian
    Feb 10, 2014 @ 07:20:17

    Imi sta de mult pe limba sa intreb; scuze ca nu-s chiar la subiect. Ati semanat la un moment dat samburi de coarne, a rasarit ceva? Sunt curios fiindca am semanat si eu (acum vreo doi ani) in curte; deocamdata nici o miscare.

    Răspunde

  5. Andreea
    Feb 10, 2014 @ 09:49:19

    Dexter’s Lab, Green si Balconul Fermecat! Nu te poti abtine, nu? Daca vezi o samanta…🙂 Ai vazut veverita aia care ascundea aluna in blana cainelui? ( http://a1.ro/news/inedit/ha-ha-ha-uite-ce-loc-original-a-gasit-veverita-asta-pentru-asi-ascunde-alunele-video-id309555.html ) Sper ca nu te-a suparat comparatia. Esti la fel de draguta ca si ea!🙂

    Răspunde

    • greenzonelife
      Feb 10, 2014 @ 09:52:32

      Nu ma pot abtine, nu stiu, parca ma mananca ceva in palme cand vad seminte🙂 Super tare veverita, ma mira insa cat de linistit e cainele🙂

      Răspunde

  6. Constantin
    Mar 16, 2014 @ 10:26:06

    La cum te stiu eu, sunt convins ca vor rasari. De fapt, cred ca orice ai pune tu, s-ar prinde. Nu m-ar mira sa aflu ca ai infipt coada maturii in pamant si dupa 6 luni a inverzit. 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

