Inca o tura

Busuiocul meu a luat-o razna de tot. A crescut atat de mare incat firele de pepene galben s-au catarat pe el. Acum stateam si ma gandeam, il las acaparat de pepene sau il tund si il pun la congelator. Tuns. M-am apucat frumusel de desfacut carcei de pepene de pe firele de busuioc, apoi l-am tuns frumos si am curatat frunzele de pe tulpini. Rezultatul – un castron plin.

frunze busuioc

Le-am tocat in robot cu putin ulei de samburi de struguri pana a rezultat o pasta. Daca prima tura de busuioc am pus-o intr-o punga vidata, acum m-am smecherit si mi-am cumparat pliculete cu zip, numai bune cat sa incapa o portie decenta de pus la congelator diverse.

zip

Cred ca iarna asta voi manca multe feluri asezonate cu busuioc 🙂

pesto

6 comentarii (+add yours?)

  1. Vaca Verde
    Iul 25, 2014 @ 10:27:50

    Ooo, buna idee asta cu plicurile zip, o voi prelua! Multzam si spor!

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iul 25, 2014 @ 10:30:09

      Obisnuiam sa folosesc plicuri mici zip pentru seminte, si apoi mi-am zis de ce sa nu folosesc si pentru a portiona diverse chestii mai curgatoare de pus in congelator 🙂 Ma bucur ca ti-a folosit ideea mea.

      Răspunde

  2. Dani
    Iul 25, 2014 @ 12:36:04

    La fel de bine poti congela pasta in tavitele cu cuburi pentru gheata si apoi cuburile gata inghetate le depozitezi cum vrei, intr-un recipient sau o punga. Dar si cum ai facut tu e perfect 🙂

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iul 25, 2014 @ 12:38:57

      Nu prea am loc in congelator pentru tavita, dispun doar de compatimentul acela mic din cadrul frigiderului si deja e aproape plin. Un congelator mare e pe lista 🙂

      Răspunde

  3. Elisa
    Iul 25, 2014 @ 14:32:02

    La mine busuiocul a luat-o mult inaintea ardeilor si ii ecrana de tot, ei ramanand mici si busuiocul se extindea, asa ca il smulgeam si-l replantam pe unde nu facea „umbra”.
    Eu il pun in congelator spalat, svintat si vidat cat pot eu sa aspir :)))) asa cum pun si celelalte frunze verzi. De ce in combinatie cu ulei, poti folosi uleiul atunci…

    Răspunde

    • greenzonelife
      Iul 25, 2014 @ 14:41:09

      Am pus ulei doar putin, cat se se transforme mai usor in pasta frunzele tocate. Pot considera ca e o baza pentru un viitor pesto la care voi adauga parmezan si seminte de pin, sau orice alt fel de nuci.

      Răspunde

Lasă un răspuns

